Damen

Vid det här laget har ni förstått att jag bor inneboende hos en dam som nyss fyllt 65 och gick i pension samma dag som jag flyttade in här. Vi delar på hennes lägenhet, alltså har jag ingen egen ingång, ingen egen toalett eller eget kök, det gör att man bor tätt på varandra. detär ett lite speciellt sätt att bo med tanke på att vi aldrig hade setts innan jag flyttade in hit, bara pratat i telefon, mejlat och sms:at. Ja, hon är en jävel på sms. Det händer att hon skickar meddelanden som bara innehåller en smiley, när hon är glad inleder hon med "Ler :)". Och hon är lite som ett sms, ibland kort, ibland lång och då och då säger hon något väldigt oväntat. Här är ett urval:

Jag: Stör jag dig när jag spelar gitarr på rummet?
Hon: Njaaaa, i så fall stör det att du inte spelar högre så jag hör.

----

Jag: Nu är jag helt slut igen, utan att ha gjort någonting.
Hon: Du måste äta mer fett!

----

Hon: Nu ska jag iväg och dansa.
Jag: Jaha, vad är det för musik?
Hon: Jadu det är blandat (och nämner någon dans som jag inte kommer ihåg vilken det var).
Jag: Okej, den (dansstilen) känner jag inte igen.
Hon: Den funkar skitbra på allt, sist satte de på den där Sex Bomb med Tom Jones. Det passade perfekt!

----

När jag slagit huvudet i hennes ljuskrona för andra gången samma kväll.
Hon: HAHAHAHAHAHA

-----

Det är charmigt, även om man är lite väl trött för att lyssna på gamla historier halva kvällarna men det får man ta. Faktiskt ett ganska schyst sätt att bo på, ett tag i alla fall.

Linköpingsbandet Marching Band får stå för låten i dag.



Kommentarer
Postat av: Stomby

haha ja ät mer fett måste ju onekligen vara det mest briljanta svaret, oavsett fråga!



skickar hon sms när du slår i huvudet i ljuskronan ?

2010-12-16 @ 07:45:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0