Det kokar i söder

Jag fick ett sms klockan 00:39 i natt från skaparen av modernlifeisrubbish13.blogspot.com. "Vi borde starta ett bloggkrig. Bara för att." där med blev jag inte förvånad när jag var inne på Vildandsgrabben sida för en liten stund sen. Och innan kriget ens har börjat så gör han ett stort fel. Han skriver osanningar.

Osanning 1:
"Han menar på fullaste allvar fortfarande på att bröderna Gallagher är skickligare musiker än Graham och Damon. "Simpelheten" brukar han använda som argument. Skillnaden mellan banden är att Blur lyckas kombinera simpelhet med skicklighet och känsla, något bröderna pengakåt aldrig har lyckats med."

Här har jag flera gånger hållt med honom om att Blur är skickligare musiker. Anledningen till att jag fastnat mer för Oasis är att de är rockigare och ja, de är pengakåta men tycker inte att det hör hemma här. Jag gillar musiken. De må ha släppt några skivor för mycket,men vafan, det bästa är jävligt bra och det finns en hel del bra grejer på de senaste plattorna med.

Osanning 2:
"Vidare säger han att han diggar Blur också. Jag ställer mig tveksam till att man kan säga att man diggar Blur när ens favoritlåt är Song 2."
Han vet mycket väl att min favoritlåt med Blur är On your own.

Och när vi ändå är innte på temat bara för att (Låten Noel och Liam sjunger är refrängen till Blurs Parklife med undantaget att de byter ut just Parklife mot...):



Nu lugnar vi ner oss lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0