God Jul - framför allt till de hemlösa

Så var dopparedan här, det är ju ganska mysigt trots allt. December i övrigt är en tid av djävulsk, stress, hets, köer i städernas butiker, trafikolyckor, ökad alkoholkonsumtion nyårslöften som bryts i samma veva som de ges.

För mig är julafton ändå något gott. Jag har tur som har en härlig släkt att fira med och det är alltid trevligt. Julmaten har jag inte hunnit föräta mig på än så det är också en höjdpunkt. Julafton avslutades i en bastu i alkoholens tecken med kusinerna. Det grämer mig än att jag inte vann darttävlingen, jag hade kontrollen och ledningen, men blev tvåa. Jag skyller på på nervositet inför avslutningen, att öltappen stod för nära och att det spelades metal . Detta kanske kan låta främmande för många. Men för mig blir det mer lättsamt och jag gillar att det efter julbord, klapputdelning och annat blir lite mer avslappnat som vilken lördagkväll som helst. I år talar dock det mesta för att det blir lite lugnare. Här finns ingen bastu. Här finns ingen darttavla.

Hur som helst god jul på er. Skänker en tanke till de hemlösa som jag hoppas har några nära och kära som annars kanske inte visar sig men tar hand om dem i juletid. Om inte annat att i utan bostad firar ihop. Och ni som av olika anledningar sitter ensamma (eller som vi säger i Sverige själva) tänk inte på det utan ta det lugnt, tänk på livet när tv-programmen blir för dåliga och skriv av er lite.

Jullåtar är verkligen inte min grej men de här lyssna jag på när jag slog in de sista klapparna.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0