Grattis Håkan!

Och nej det handlar inte om Håkan Hellström så jag får be om ursäkt ni som kände någon nanosekunds eufori över att jag skulle skriva om Göteborgssonen. Det här handlar om en annan Håkan, och mig själv.

Allt började när berättade för min lärare vilka ställen jag hade sökt praktik på. Stationen jag är på nu var en av dem och han sa direkt: "Vem var där? Jo, det var ju Håkan. De var väldigt nöjda med honom, då får du lite press på dig, det är bra." Det var ju mest kul tänkte jag.

Nästa gång jag får höra talas om Håkan är när jag ringer stationen för att ligga på lite. Chefen: "Ja, vi hade ju en kille från SVF här för två eller tre år sedan, Håkan." Kul, tänkte jag.

När praktikplatsen var fixad tog även linljeledaren upp det där med att de skulle ha höga förväntningar på mig när jag åkte. "Håkan gjorde ju ett jättebra jobb där uppe!" Nu började det bli lite väl mycket.

Och sen jag kom hit har det knappt gått en dag emellan innan namnet Håkan har dykt upp med fortsättningen "Han var så duktig" och "Han var så trevlig".

Nu har det ju gått bra här uppe men jag undrar vad exakt Håkan gjorde som tog hela den här redaktionen med sådan storm. Och som sagt, nu börjar det kanske bli lite väl mycket.

I går hade jag ingen bra morgon, gick upp till kaffeautomaten direkt och mötte en kvinna som jag kände igen från ett av programmen. Hon var väldigt glad och trevlig och jag visste vart samtalet var på väg.
Kvinnan: Var läser du?
Jag: (Skolans namn)
Kvinnan: Jaha!
Jag: Oj, känner du till den?
Kvinnan: Ja, vi hade en jättetrevlig kille hos oss därifrån för ett eller två år sedan, vad hette han nu igen?

Jag märker på henne att hon verkligen försöker minnas, så jag ville hjälpa henne lite på traven.

Jag: Kan det ha varit Håkan? och ler lite.
Hon: JA! Håkan ja! Han var väldigt trevligt.

Så Håkan, om du läser detta (vilket jag antar inte kommer hända) så var din gamla praktikplats enormt nöjda med din insats här! Du är jätteduktig.


I dag får de två nedanstående spotifylistorna stilla er hunger efter musiktips. Jag undrar vad Håkan lyssnar på?






Kommentarer
Postat av: Pierre

Haha. Mycket rolig läsning, Linus.

Kan tala om för dig att Håkan gillar Markus Krunegård väldigt mycket.

2010-12-16 @ 19:26:52
Postat av: Astrid

Haha tyckte också det här var kul! :) Men tänk så här: du har haft nytta av en person som du knappt känner (väl?). Hur härligt är inte det! Visst blir det svårt att bräcka Håkan i "awesomeness" som det låter av dina ord, men du är ju ändå Linus och det är bra det.

2010-12-16 @ 19:43:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0