Ny i stan

Kan börja med namnet ensextondelavallt och hur det kom till. Vi var ett gäng som var ute och rullade hatt i Göteborg i höstas. Efter cirkus en halvtimme fick jag och en polare nog. Det var Halloween och efter att maskerade nötter hoppat fram och dragit plastknivar i magen på oss pallade vi inte mer, plus att vi inte har fallenheten för dans ens på fyllan. Så varför var vi över huvud taget där? Svar: Den övriga truppen drogs dit. Vi drog och käkade kebab, efter det på väg mot spårvagnen snackade en kamrat i mobilen, jag kände väl ett behov av uppmarksamhet, drog till mig telefonen och skrek "Vet du, du är en sextondel av allt!". Efter samtalet stod vi som frågetecken och vet fortfarande inte vad det där kom ifrån. Men det känns genialt på något sätt. Minuterna efter föll jag en halvmeter ner från ett fönsterbläck efter ett tappert försök med att gå med en stor arbetskon där jag placerat min högra fot. Det slutade inte väl.

Är egentligen emot det här med bloggande. Men sitter nu i ett litet rum, inhyd hos en nyligen pensionerad kvinna och så blev det så här. Det finns säkert många knep för att komma in i en helt ny stad där man inte känner någon. Jag är för lat för att ta till dessa knep och eftersom näst intill alla har familj och grejer på jobbet blir det inte lättare. Platsen jag befinner mig på en är mellanstor tätort strax under mitten av Sverige. Det är kallt och blir mörkt klockan tre. Inte vad jag är van vid.

Det återsår att se hur länge den här bloggen kommer att leva. Ni ska i alla fall få minst ett musiktips per inlägg. Låt mig presentera Beach Fossils:



Kommentarer
Postat av: Stomby

oj så trist, tänkte jag när jag läste den inledande meningen av andra spalten, med dubbelmoral så tidigt! redan i førsta inlägget!



men det gør inget.. før du skriver Bra, før att inte säga førträffligt! =)



och musiken!! =)

men du hittar mig borta på blur-kanten dessvärre..

2010-12-16 @ 08:00:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0