Tretton rätt - i två minuter

Dryckerna denna helg var öl, hallonsoda och Nygårdas cola. Sämst mådde jag i morse, efter tio timmars sömn, och då drack jag ändå inte öl i går. Ont i huvudet och illamående, en skum känsla som gjorde att jag faktiskt åt frukost för första gången på väldigt länge.

I går tippade jag och en arbetskamrat på stryktipset och oddset, det var också evigheter sedan. Vi skulle se Newcastle-Arsenal på O'learys, men på grund av "tekniskt fel" och tre olika tillbilder från matchen de första tio minuterna fick vi se Man City-West Bromwich, en halvkul historia där Carlos Tevez, mannen med halsduken gjorde tre mål. Dels kändes det bittert att inte få se Newcastle.Arsenal, en sjuk match som slutade 4-4. Men framför allt var det bittert att det var så nära... Så nära att vi fick tretton rätt på Stryktipset och någon tusenlapp var. Vi hade det mellan 57 och 59:e minuten, sedan kom raset, det slutade med tolv rätt och allt var Blackburns fel. Jävla Blackburn, ett mål till och jag hade kunnat byta mobil utan att det skulle svida allt för mycket på kontot.

Illamåendet från morgon återkom senare. Efter att jag vandrat runt i lägenheten och inte tagit tag i det jag skulle tog jag beslutet - att gå och träna. Det blev så och det gick helt okej, jag är slut i kroppen och det ska man ju vara. Däremot tyckte jag att det var märkligt att omlädningsrummen till gymmet låg längst in i lokalen, man fick alltså gå igenom gymrummen innan man kunde byta om, kändes lite fånigt.

Apocalypse Now eller The Departed?

I fredags kväll ägnade jag kvällen åt att leta musik och jag hittade en del bra. Här är två:





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0